Program 2016

© 2011 - 2016

Garderforeningen for Skanderborg og Omegn

Programmet for 2016

Program for 2017 kommer, når bestyrelsen har planlagt årets arrangementer.

Tidligere på året:

Mandag den 11. januar og 8. februar kl. 19.00:

15-meter katteskydning – kombineret med 15-meter skydningen. Sammen med andre gardere og med Skanderborg Marineforening kan du deltage i katteskydningen på 15-meter banen i Morten Børup hallen. Der er fine præmier at vinde. Alle er automatisk tilmeldt, så vi glæder os til at se dig.

Pris for skydning er 50 kr. incl. krudt og præmier. Der serveres gratis kaffe.

Mandag den 7. marts kl. 19.00:

15-meter skydninger i Morten Børup Hallen, Møllegade 45, 8660 Skanderborg.

Ud over skydning er der også god mulighed for at møde andre gardere. Derfor opfordres du til at komme og skyde. Tag gerne en anden garder med til skydning. Pris for skydning er 25,00 kr. pr. serie á 25 skud. Der serveres gratis kaffe.

100 års jubilæum

Vores 100 års jubilæum afholdes den 4. februar på Hotel Skanderborghus.

Indbydelser er udsendt.

Husk tilmelding senest 15. januar.

Virksomhedsbesøg: Studstrupværket

Torsdag den 26. april 2015 kl. 19.00 inviterer Garderforeningen for Odder og Omegn til fælles virksomhedsbesøg hos Studstrupværket, Ny Studstrupvej 14, 8541 Skødstrup.

Vi mødes ved Studstrupværket senest kl. 18.50.

Vi starter i værkets foredragssal, hvor guiden vil gennemgå opbygning og funktion (el og varme) af Studstrupværkets anlæg.

Derefter vil der være guidet rundvisning på selve værket.

Rundvisningen varer i alt ca. 2½ time.

Studstrupværket bemærker, at der er dårlig adgang for gangbesværede, da der ikke er elevatorer alle steder.

Tilmelding på tlf. nr. 21666559 eller mail brittaogasger@fibermail.dk senest lørdag den 9. april.

Repræsentantskabsmøde i Skanderborg i 2016

Afholdes 27., 28. og 29. maj.

Indbydelse og Tilmelding vil fremgå af www.skanderborg-garderforening.dk og Garderbladet.

SOMMERFERIE.

Mandagene den 1. og 8. august kl. 18.00: 200-meter landsskydninger.

Landsskydninger med 6,5 mm gevær på 200-meter skydebanen ved Honum, Nørre Snedevej 118, 8763 Rask Mølle mellem Horsens og Nørre Snede. Garderforeningen for Horsens og Omegn kommer også og skyder, så disse to aftener er værd at reservere. Pris for skydning er 75,00 kr. pr. serie á 20 skud. Der er gode præmier at gå efter.

Lørdag den 17. september: Vingsted

Sæt kryds i kalenderen og reservér dagen, hvor gamle gardere mødes i Vingsted til kammeratlig kappestrid på skydebanerne – 50 m og 200 m. Slut op om dagen - en fælles aktivitet på tværs af de lokale garderforeninger.

Programmet i Vingsted den 17. september er, som vi kender det, med åbningsparade, masser af skydning for både gamle gardere og familier, medbragt mad til frokost, fælles buffet efter skydningen og masser af godt humør - samt gode muligheder for at møde andre gardere, man kan udveksle minder og soldaterhistorier med.

Læs mere om Vingsted skydningen i Garderbladet og på www.garderforeningerne.dk

Torsdag den 6. oktober kl. 18.30:

Generalforsamling med middag (Gule ærter eller Wienersnitzel) for foreningens medlemmer på Borgernes Hus i Veng, Søballevej 6A, Veng, 8660 Skanderborg.

Notér allerede nu denne aften i din kalender.

Torsdagene den 27. oktober og den 24. november kl. 19.30:

Bankospil på Restaurant Sølyst, Sølystvej 32, 8660 Skanderborg.

Kom i god tid, så der er tid til at vælge nogle gode plader og en god siddeplads.

Skanderborg Marineforenings og Garderforeningens medlemmer opfordres til at møde op i stort antal.

Du må gerne tage familie og venner med.

Der er pause midtvejs, hvor vi drikker kaffe og spiser oste- og rullepølsemadder. Kaffe/te og oste-/rullepølsemadder skal bestilles og betales, inden vi går i gang med bankospillet.