Program 2020

© 2011 - 2020

Garderforeningen for Skanderborg og Omegn

Program 2020 for foreningens medlemmer

Årgangsparade søndag den 3. maj på Rosenborg – Livgardens kaserne, Gothersgade i København er desværre aflyst.

Se mere i garderbladet.

Repræsentantskabsmøde den 12. – 14. juni i Grindsted hos Midtjysk Garderforening er indtil videre udsat til 10. oktober.

SOMMERFERIE.

Mandagene den 3. og 10. august kl. 18.00: 200-meter landsskydninger. Landsskydninger med 6,5 mm gevær på 200-meter skydebanen ved Honum, Nørre Snedevej 118, 8763 Rask Mølle mellem Horsens og Nørre Snede. Garderforeningen for Horsens og Omegn kommer også og skyder, så disse to aftener er værd at reservere. Pris for skydning er 100,00 kr. pr. serie. Der er gode præmier at gå efter.

Lørdag den 5. september, Veterandag, hvor Skanderborg Kommune inviterer til sammenkomst med faner, taler og kaffe.

Lørdag den 19. september: Skydning i Vingsted

Gamle gardere mødes i Vingsted til kammeratlig kappestrid på skydebanerne – 50 m og 200 m. Slut op om dagen - en fælles aktivitet på tværs af de lokale garderforeninger.

Programmet i Vingsted er, som vi kender det, med åbningsparade, masser af skydning for både gamle gardere og familier, medbragt mad til frokost, fælles buffet efter skydningen og masser af godt humør - samt gode muligheder for at møde andre gardere, man kan udveksle minder og soldaterhistorier med.

Følg med i Garderbladet og på www.garderforeningerne.dk , hvor du vil kunne læse mere om Vingsted skydningen og tilmelding.

Gardermarch fra Garderkasernen i Høvelte søndag den 27. september, Høveltevej 111-117, Birkerød. Program og tilmelding vil fremgå af garderbladet og www.garderforeningerne.dk

Torsdag den 8. oktober kl. 18.30: Generalforsamling med middag (Gule ærter eller Wienersnitzel) for foreningens medlemmer i Borgernes Hus i Veng, Søballevej 6A, Veng, 8660 Skanderborg.

Notér allerede nu denne aften i din kalender.

Torsdagene den 22. oktober og den 19. november kl. 19.30: Bankospil på Restaurant Sølyst, Sølystvej 32, 8660 Skanderborg. Kom i god tid, så der er tid til at vælge de bedste plader og en god siddeplads. Skanderborg Marineforenings og Garderforeningens medlemmer opfordres til at møde op i stort antal.

Du må gerne tage familie og venner med.

Der er pause midtvejs, hvor vi drikker kaffe og spiser oste- og rullepølsemadder.

Kaffe/te og oste-/rullepølsemadder skal bestilles og betales, inden vi går i gang med bankospillet.

Hver plade koster 20 kr.

Tidligere program 2020

Mandag den 3. februar kl. 19.00: 15-meter katteskydning.

Sammen med andre gardere og med Skanderborg Marineforening kan du deltage i katteskydningen på 15-meter banen i Morten Børup hallen. Der er fine præmier at vinde. Alle er automatisk tilmeldt, så vi glæder os til at se dig.

Pris for skydning er 50 kr. incl. krudt og præmier. Der serveres gratis kaffe.

Mandag den 17. og onsdag den 26. februar kl. 19.00: 15-meter skydninger i Morten Børup Hallen, Møllegade 45, 8660 Skanderborg.

Ud over skydning er der også god mulighed for at møde andre gardere. Derfor opfordres du til at komme og skyde. Tag gerne en anden garder med til skydning. Pris for skydning er 25,00 kr. pr. serie á 25 skud. Der serveres gratis kaffe.

Virksomhedsbesøg forår:

Onsdag, den 25. marts kl. 19.00 hos Veteranhjem Midtjylland, Edwin Rahrs Vej 61, 8220 Brabrand.

Veteranhjemmet vil give os en rundvisning og fortælle om deres aktiviteter.

Derefter byder de på kaffe og Norsk Hjemmebag.

Medlemmer og ledsagere er meget velkomne.

Tilmelding til formand Asger Thykjær,

tlf. 21 66 65 59 eller mail brittaogasger@fibermail.dk senest søndag den 15. marts.

Godkend